
För dig som hyresgäst
Ett delat ansvar
Att vara hyresgäst innebär både frihet och ansvar. Som hyresgäst ansvarar du till exempel för att betala din hyra i tid och att ta hand om din lägenhet eller lokal på ett bra sätt, medan vi som hyresvärd bland annat bär ansvar för lägenhetens/lokalens och fastighetens säkerhet, skick och underhåll.
Vi vet att trygghet och trivsel är viktigt för våra hyresgäster, därför arbetar vi utifrån såväl kortsiktiga som långsiktiga perspektiv med att hålla våra fastigheter i gott skick. Vi är dock inte alltid på plats i alla fastigheter och kan se allt som kan behöva åtgärdas, det gör dig som hyresgäst särskilt viktig för oss. Du är våra ögon. Vi blir glada om du hjälper oss genom att tala om när du ser att något inte fungerar som tänkt, det är lättare för oss att åtgärda eventuella brister om vi vet att de behöver åtgärdas.


Felanmälan
Celon arbetar tillsammans med Hus-skötsel AB när det gäller fastighetsskötsel. Hus-skötsels fastighetsskötare ronderar er fastighet en gång i veckan. Ni är välkomna att ställa frågor och komma med synpunkter när ni ser fastighetsskötarna.
Felanmälan görs på följande sätt:
1. Via Hus-skötsels hemsida www.husskotsel.se under fliken felanmälan, (välj fastigheten ni bor i från listan till höger)
2. Via telefon – ring 08-402 28 70 vardagar mellan 07:00 – 16:00
3. Via telefon – ring 08-402 28 70 vid akuta ärenden kvällar och helger
4. Det finns även anslag uppsatta med information i trapphusen
Normalt åtgärdas fel vid nästkommande besök alternativ efter överenskommelse med er som hyresgäst. Akuta ärenden åtgärdas snarast möjligt.